יעלון: "המח"ט העביר לחקירה עוד לפני פרסום הסרטון"

"מה אתם רוצים צבא מתבהם שאיבד חוט שידרה מוסרי?"
איתי גדסי 3 Comment on יעלון: "המח"ט העביר לחקירה עוד לפני פרסום הסרטון"

שר הביטחון יעלון התייחס היום במליאת הכנסת לסערת החייל שירה במחבל המנוטרל • "מה שקרה בחברון זה אירוע חמור" • עוד אמר: "היה תחקיר ראשוני כבר ביום חמישי, המסקנות היו שמדובר בחייל שסרח ולא בגיבור"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
"מה אתם רוצים צבא מתבהם שאיבד חוט שידרה מוסרי?"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון משה בוגי יעלון התייחס היום (שני) במליאת הכנסת לסרטון הירי בחברון ולסערת החייל שירה במחבל המנוטרל ואמר כי "מה שקרה בחברון זה אירוע חמור. היה תחקיר ראשוני כבר ביום חמישי שהשורה התחתונה שלו היא שיש פה אירוע של חייל שסרח ולא של גיבור".

יעלון סיפר כי "מי שהעביר את זה לחקירה פלילית זה המח"ט, עוד לפני שהסרטון פורסם. מאז חקירת מצ"ח מתקיימת. היה חשוב שנאמר גם הרמטכ"ל גם שר הביטחון וגם ראש הממשלה מיד איך אנחנו רואים את האירוע הזה. אנחנו לא כמו הצד השני. לכן כל ההתלהמות והוצאת המידע השקרי והמניפולציות וההתקפות על הרמטכ"ל, מה אתם רוצים צבא מתבהם שאיבד חוט שידרה מוסרי? אני גאה על זה שהמ"פ הצביע שזה אירוע חריג. לצערי גם מתוך הקואליציה כולל שר שבמקום להתקשר לשר הביטחון לפני שהוא יוצא לתקשורת, התקשר כדי לעודד ולתמוך. מי שסרח צריך לתת את הדין. ואני מבקש מכם לא להתערב בדברים שהם בנימי הנפש. האמירות האלה מבלבלות את החיילים באשר הם. אחר כך נבדוק האם יש קשר בין ההתלהמות ברשת וכל מיני אמירות של פוליטיקאים לגבי החייל שקיבל החלטה לעשות מעשה שהוא מעבר על החוק ועל ערכי המוסר שלנו".

שר הביטחון התייחס אף לגל הטרור שממשיך לפקוד את ישראל ואמר כי "אני שומע בחודשים האחרונים הרבה הרצאות מלומדות על איך להילחם בטרור שמורכבות  מהרבה סיסמאות פופוליסטיות תוך התעלמות מהמציאות, מהעובדות וגם מההישגים. אני יכול להגיד בביטחון שגבולותינו שקטים באופן חסר תקדים. כל זה נובע לא מתוך עצות מטופשות אלא משיקול דעת ומדיניות אחראית".

לדבריו, "גל הטרור באיו"ש הוא אתגר שנובע מלא מעט תופעות וגם כתוצאה מהצלחה סיכולית למנוע מארגוני הטרור לבצע פיגועי התאבדות קשים. אני רוצה לחדש לכל המייעצים שאנחנו בהתקפה מאז חומת מגן. אנחנו מבצעים מעצרים ויוצאים החוצה. לא צריך להפעיל מטוסים. ההצלחה הסיכולית יחד עם ההסתה הפלשתינית, משפיעים על אותו יחיד שמחליט לעשות מעשה. גם מול אלה אנחנו נותנים מענה, גם אם לא במאה אחוז. אנחנו גם מענישים את המחבלים שרובם לא יוצאים חיים. במקביל אנחנו מאפשרים למי שאינו מעורב בטרור, לחיות את חייו בכבוד וברווחה. לכן הסיסמאות המתלהמות לא היו מביאות ביטחון אלא להפך".

לסיום אמר כי "כל מי שנותן לציבור תחושה שיש לו פתרון של זבנג וגמרנו, זורה חול בעיני הציבור ולצערי יש לא מעט גורמים פוליטיים שעושים את זה".

שר החינוך נפתלי בנט הגיב לדבריו של יעלון ואמר כי "לפני זמן קצר מעל הדוכן הזה עמד שר הביטחון, המשיך לדבר סרה על החייל שכרגע מצוי תחת חקירת מצ"ח. מה ההשפעה על אותם חוקרים צעירים חיילים, כששר הביטחון קובע שהחייל פעל בצורה פסולה מוסרית? יותר מיזה, הוא גם ביקר אותי על שהרמתי טלפון לאבא של החייל. אני אומר פה שכמה פעמים שוחחתי איתו. יכול להיות שהבן עשה שגיאה חמורה מאוד, זה הופך אותם לרדיואקטיביים? פתאום החייל המצטיין ממשפחה מופלאה אסור לנו לדבר איתם? איבדנו את הצפון? אנחנו שולחים ילדים להגן עלינו, מדובר על שדה קרב לא על איזה אולפן תקשורת סטרילי".

"לגבי האירוע עצמו, יוצאים שני מחבלים לרצוח אזרחים ויש אירוע שנוי מאוד במחלוקת. עוד לא החלה חקירת מצ"ח וכל הנהגת מדינת ישראל גם בקואליציה וגן באופוזיציה כבר מוקיעים. כולם קופצים על החייל הזה ואז מעבירים את החומר לחוקר מצח. איזה סיכוי יש לחקירת אמת?", אמר בנט.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    יותר ויותר נשמע שהאיש הזה שונא חיילים , יש לו כאן משהו אישי נגד החייל , אולי זה קשור לזה שהחייל פרענק ? כי הוא ממש נגדו סר הבטחון של ביביהו , ביזיון של ממשלה ,

  2. 1

    שימשיך לתרץ אתץ עצמו למה בער לו כל כך בשיא המהירות להאשים חייל שנמצא תחת חסותו